Шахрайства, скоєні через мережу Інтернет, нині стають справжньою проблемою як для потерпілих, так і для співробітників міліції. Заволодіння грошима потерпілих переважно відбувається під приводом внесення платежів за товари, придбані через мережу Інтернет. Продавець пропонує потенційному покупцеві перерахувати всю суму або ж завдаток за товар на банківську картку, після чого придбану річ не пересилає, на телефонні дзвінки не відповідає. Продавці товарів через всесвітню мережу також нерідко страждають від шахрайств. Уявний покупець під вигаданим та переконливим приводом дізнається реквізити банківської картки продавця, після чого заволодіває всіма грошима з рахунку. Лише впродовж останнього тижня в такий спосіб ошукали трьох чернігівчанок. Найбільше ж постраждала жителька обласного центру, яка виставила на дошку Інтернет-оголошень свій музичний центр. Для заволодіння її грошима невідомі зловмисники розіграли справжню виставу: з продавчинею спілкувався телефоном спочатку фальшивий покупець, а після цього – ще й так само несправжній працівник банківської установи. Шахраї вивідали всі потрібні реквізити рахунку. Потерпіла втратила більше 9 тис. грн. Є ще один досить актуальний вид шахрайства – «банківський». На мобільний телефон потерпілого телефонують, представляються працівником банку і уточнюють, чи користується абонент кредитною карткою їхнього банку. Почувши ствердну відповідь, пропонують різноманітні «пільги» – збільшення кредитного ліміту коштів за карткою або зменшення кредитної ставки. Довірлива жертва надає всі реквізити кредитної картки для проведення необхідної операції. За кілька хвилин після цього потерпілий отримує SMS-повідомлення, що з його рахунку зняті гроші. Найдешевше «контакт» з фальшивими банківськими працівниками обійшовся жительці Ніжинського району, яка недорахувалася 500 гривень, а найдорожче – 33 річному чернігівцю: він утратив більше 14,5 тис. грн. «Телефонні» шахрайства, на жаль, теж актуальні. Це, найчастіше, нічні дзвінки громадянам з повідомленнями про те, що їхній родич затриманий міліцією або потрапив у лікарню. Шахрай пропонує «вирішити питання» чи повідомляє про потребу термінової хірургічної операції, для чого слід дуже швидко передати значні кошти. З цією метою використовується банківський переказ, поповнення рахунку мобільного телефону або вручення конверту з готівкою кур'єру. В багатьох випадках потерпілі слухняно виконують вимоги шахрая, міркуючи лише про порятунок рідної людини. І тільки згодом здогадуються перевірити інформацію про нещастя. Тоді й випливає правда: довірливих людей ошукали, а родич не потрапляв ні в яку халепу. Значно активізувалися шахрайки, які заволодівають грошима і цінностями громадян під приводом гадання або «зняття порчі». Так у результаті спілкування зі зловмисницями дві жительки обласного центру втратили ювелірні прикраси, які мали при собі. А от потерпіла з Ніжина позбулася не тільки золотих виробів, а ще й понад 5 тисяч доларів США заощаджень. Будьте уважними та обережними, перевіряйте інформацію, отриману по телефону, будь-якими іншими способами з альтернативних джерел. Не надавайте телефонним співрозмовникам реквізитів своїх банківських карток. Уникайте контактів з вуличними ворожками. Якщо виникла вагома підозра, що Вас намагаються ошукати, негайно телефонуйте до міліції за номерами 2-15-63 або «102». Тоді ви убезпечите себе від неприємностей, а правоохоронцям полегшите затримання зловмисників. Вадим Філашкін, в.о. начальника УМВС України в Чернігівській області
|