цілісний, гармонійно пов’язаний та
комплексний документ, який забезпечить досягнення балансу інтересів [ ?]держави і
платників податків, конкурентоспроможність вітчизняної податкової системи. Його
місія: побудова
сучасної, справедливої фіскальної політики, що забезпечує загальний характер
оподаткування, рівність усіх платників податків перед законом, досягнення
стратегічних цілей сталого розвитку в оновленій системі державного регулювання
економіки відповідно до Програми економічних реформ на 2010-2014 роки.
У Законі передбачено зменшення кількості податків: загальнодержавних – на 11 (на
сьогодні – 30),
за рахунок: скорочення кількості податків – 7; виведення за межі податкового
законодавства – 6; переведення до місцевих податків і зборів – 1; вдосконалення
чинної структури рентно-ресурсних платежів за рахунок їх диференціації – 3
платежі; місцевих – на 9 (на сьогодні – 14), за рахунок: скорочення – 10; перенесення з
загальнодержавних – 1; зниження ставки податку на прибуток та податку на
додану вартість; спрощення адміністративних процедур та зменшення тиску на
бізнес-середовище;стимулювання інноваційно-інвестиційної діяльності:запровадження спеціальних податкових режимів,запровадження податкових канікулів новоствореним
підприємствам, запровадження пільг по податку на прибуток з енергозбереження, запровадження
прискореної амортизації, забезпечення уніфікації підходів до оподаткування
пасивних доходів з метою стимулювання інвестицій у будь-яких секторах економіки,
удосконалення порядку відшкодування податку на додану вартість.
У розділі «Податок на доходи фізичних осіб»
основні нововведення: виключення з об’єктів оподаткування процентів за
депозитними вкладами в банках та небанківських фінансових установах (п. 7.2 ст.
7);зниження до 5% ставки податку з дивідендів (п. 7.2 ст. 7) та доходів від
продажу рухомого майна (п. 13.1 ст. 13); запровадження ставки податку 15% з
виграшів як у державну так и не державну грошову лотерею (п. 7.2 ст. 7);
звільнення від оподаткування один раз на рік доходів з продажу рухомого (машин,
мотоциклів) (п. 13.2 ст. 13) та нерухомого майна без обмежень за площею, у т.ч.
земельної ділянки за нормами, визначеними Земельним Кодексом України (п. 12.1
ст. 12); встановлення нульової ставки податку для успадкованих сум знецінених
грошових заощаджень (п. 14.2 ст. 14);скасування вимоги щодо права платника податку на податкову соціальну
пільгу при звільненні від оподаткування нецільової благодійної допомоги (п.10.7 ст. 10); запровадження 100-відсоткової
податкової соціальної пільги батькам, які мають двох та більше дітей (п. 9.1 ст.
9).
У розділі «Податок на транспортні засоби»
основні нововведення: запровадження щорічної індексації ставок податку на
індекс споживчих цін, що компенсуватиме вплив інфляційних процесів на розмір
ставок(ст. 6); введення додаткової диференціації ставок податку для
легкових автомобілів, об’єм циліндрів двигуна яких перевищує 4500 куб. см (п. 5.1.2 п. 5.1 ст. 5); включення до об’єктів оподаткування
літаків і вертольотів (п. 3.1.3 п. 3.1
ст. 3); звільнено від сплати податку будинки-інтернати, територіальні
центри соціального обслуговування пенсіонерів, одиноких непрацездатних громадян
та відділення соціального допомоги вдома, центри обліку та заклади соціального
захисту для бездомних громадян, центри соціальної адаптації осіб, звільнених з
місць позбавлення волі, реабілітаційні центри та заклади охорони здоров`я, що
повністю утримуються за рахунок бюджету (п. 7.1.6 п. 7.1 ст. 7).
У рзділі «Податок на прибуток підприємств» основні нововведення: поступове
зниження ставки податку до 20 відсотків (2011 р. – 25 відсотків; 2012 р. – 24
відсотки; 2013 р. – 22 відсотки; 2014 р. – 20 відсотків) (ст. 20); методологічні засади
визначення об’єкта оподаткування податком на прибуток, наближені до
бухгалтерського обліку; запровадження п’яти методів нарахування амортизації,
передбачених бухгалтерським обліком, в тому числі прискореної, та розподіл
основних засобів по 16 групам (ст.
13-15);надання спеціальних інвестиційних
пільг у вигляді податкових канікул для новостворених підприємств(ст. 24);переведення
страховиків на оподаткування прибутку за загальними правилами із збереженням
комбінованої системи сплати податку на 3 роки (ст. 32); окремий облік по відокремлених підрозділах – «сегментах»
та сплата податку за їх місцезнаходженням поряд із збереженням консолідованої
сплати (ст. 21);скасування
сплати авансових внесків при виплаті дивідендів для окремих суб'єктів, зокрема
фізичних осіб (ст. 22).